ETYKIETY - BRANŻA KOSMETYCZNA

Etykiety na kosmetyki to produkty, które jak żadne inne powinny się cechować eleganckim i ciekawym wyglądem oraz najwyższą jakością wykonania. Często to właśnie estetyka etykiety odgrywa kluczowe znaczenie przy sprzedaży produktu.

RODZAJE ETYKIET

  • Etykiety transparentne (NO LABEL LOOK):

branża kosmetyczna często wykorzystuje przezroczyste opakowania, widoczna jest wówczas cała zawartość produktu w opakowaniu. W celu właściwej kompozycji marketingowej produktów znakuje się je etykietami transparentnymi przyciągającymi wzrok i zainteresowanie Klientów.

W przypadku zastosowania etykiet transparentnych interesującym rozwiązaniem jest zastosowanie druku po stronie kleju, co gwarantuje osiągnięcie efektu trójwymiaru (etykieta reverse print). Dzięki tej metodzie nadruk pozostaje nienaruszony, odporny na działanie czynników zewnętrznych. Jest to popularne rozwiązanie dla żelów pod prysznic, etc. Aby zapewnić czytelność kodukreskowego dla urządzeń elektronic- znych stosuje się często biały poddruk.

  • Etykiety na opakowania szklane:

etykiety przyciągające uwagę do produktów pakowanych w opakowania szklane (np. perfumy). Wykonane ze specjalnych materiałów uniemożliwiających ich usunięcie ze szklanych powierzchni.

  • Etykiety dwuwarstwowe typu peel-off lub wielowartwowe typu booklet:

umożliwiają one umieszczenie większej ilości informacji na ograniczonej powierzchni etykiety, poprzez nadruk na wielu warstwach. Jest to ciekawe rozwiązanie przy konieczności zamieszczenia wielu wersji językowych, zasad konkursowych etc.

  • Etykiety numerowane indywidualnie:

tego typu produkt jest wykorzystywany w procesie znakowania szczególnie produktów farmaceutycznych, ale znajdują one również swoje zastosowanie w branży kosmetycznej. 

  • Etykiety typu sleeve:

etykiety wydrukowane na specjalnych foliach umożliwiających późniejsze ich „obkurczanie” na produkcie pod wpływem ciepła. Etykiety tego typu znajdują zastosowanie w procesie znakowania butelek i słoiczków z kosmetykami. W branży kosmetycznej często stosuje się tego typu rozwiązania, aby w ramach promocji połączyć ze sobą 2 lub więcej produktów.

 

MATERIAŁY

Folie PP i PE: 
folie odporne na działanie czynników zewnętrznych, na które narażona może być etykieta kosmetyczna są to np. woda, czy promienie UV.

Papiery samoprzylepne: 
są połączeniem papieru wierzchniego z warstwą kleju oraz papieru podkładowego z warstwą silikonu dostępne w różnych kolorach.

Folie termokurczliwe: 
specjalne rodzaje folii PVC, PET oraz OPS. umożliwiające produkcje tzw. sleevów dopasowujących się do opakowania.

 

ZDOBIENIA

Złocenia metodą coldstamping: selektywna aplikacja złotej, srebrnej, metalizowanej lub holograficznej folii w specjalnym kolorze. Metoda ta nadaje opakowaniu szlachetny wygląd.

Embossing: technika tłoczenia umożliwiająca osiągnięcie efektu wypukłości na wszystkich materiałach.

Nadruk od strony kleju: nadruk naniesiony od strony kleju umożliwia umieszczenie dodat- kowej informacji na tradycyjnie bezużytecznej stronie etykiety. Świetny sposób na etykietowanie transparentnych opakowań. Gwarantują one zabezpieczenie nadruku bez konieczności laminowania.

IML (IN MOLD LABELING):
metoda zdobienia nadrukiem, która oferuje wysoką jakość przy niskich nakładach. Nadruk zostaje wtopiony w structure produktu. Pozwala on na zdobienie całej powierzchni opakowania. Metoda IML jest szczególnie popularna przy zdobiueniu wieczek oraz przykrywek.

Dodatkowe możliwości:

  • Aplikacja halogramów
  • Lakierowanie UV z efektami hybrydowymi
  • Wklejanie okienek foliowych